🇮🇷 ایران وب 🇮🇷

باز ماه رمضان آمد و بر بام فلک ؛ می زند بانگ منادی که گنه کار کجاست ؟!

از بهشت چه خبر ؟(اروپا)

1402/5/16 13:38
نویسنده : ܩُـهـنـا♡
257 بازدید
اشتراک گذاری

​​​​​​ایران وب نوشت :

شاید بهتر بود اینطور شروع می کردم:

ایرانی نیستید اگر این دو تصویر را در زندگی تان با هر نوع بیانی دیده نباشید.

اما از آنجایی که دیدم ایرانی نیستید اگر با شنیدن حقیقت آن را انکار نکنید ؛ پس به نظرم بهتر است اینطور شروع کنم:

تناقض جالبی ست ! صحنه های متفاوتی که هیچ کدام قابل انکار نیستند.

اما چطور ممکن است در قاره سبز زندگی کنی و شادترین کشور جهان را داشته باشی،

ولی وقتی در خیابان راه بروی خانواده های کارتون خواب و اعتراضات و اعتصابات اعصابت را بهم بریزند !؟

پس شاید بهتر باشد بار دیگر مثل همیشه از شما بخواهم اول با آن قسمت از مغزتان که تحت تاثیر رسانه‌ نیست خوب فکر کنید.

سپس واقعیت را از زبان یک خانم که دکتری حقوق بین‌الملل دارد بشنوید...

پسندها (1)

نظرات (10)

♫ღP͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞n͟͟͟͞͞͞i͟͟͟͞͞͞s͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞ღ♫♫ღP͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞n͟͟͟͞͞͞i͟͟͟͞͞͞s͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞ღ♫
16 مرداد 02 16:03
دخترم مثل اینکه شما دست بردار نیستی😊
تصاویری که میبینی مربوط به فرانسس
پاریس کارتون خواب های زیادی داره🙂
درضمن اسم فرانسه داخل لیست نیست
شما اگر بنیامین بلاگر رو در اینستاگرام فالو کنی
در تمام قاره ها و کشور ها ی جهان میره و اشکارا دربارشون نظر میده
من این چرتو پرتارو قبول ندارم
تنها فرانسس که اشغال ترین کشور در اروپاست
خواهشا درباره جایی که نرفتین خبری که نمیدونین اظهار نظر نکنین
اینکارا زشته ما هممون تو کره زمین زندگی میکنیم
الان ما خودمون کم فقیر داریم؟
شما که اینهمه ادعا داری بگوببیینم رطب خورده منع رطب کی کند؟؟
خواهشا چیزی رو قضاوت کنید که خودتون درگیرش نباشید
الان هر. قدمی که تازه در تهران برمیداری یک فقیر میبینی
بعد داری درباره فقر در اروپا میگی
پول اروپا ارزشش ۴۴ برابر ماست
یعنی مقدار پس انداز یک فقیر در اروپا داخل ایران معادل یک کارمند سادست🙃
مغز هیچکس اونطور که شما فکر میکنید تحت تاثیر رسانه نیست
درواقع ما خودمون خوب میدونیم کی تحت تاثیر رسانه ایم
اگر تحت رسانه باشیم لابد مطلبی که حمایتش کردیم با طرز فکر ما تطابق داشته
گاهی اوقات حرف های شما من رو به شدت به خنده میندازه
درواقع جوکه😐
اخه کاش در کشوری بودیم که خودش این مسايل رو نداشت حالا بگذریم این مطلب شما کلا کذبه ولی
داریم تو کشوری زندگی میکنیم که هر متر مربعش یه فقیر دیده میشه
خواهشا اندیشه کنید
اتفاقا این منم که باید به شما بگم تحت رسانه نباش
رفتی تو اینترنت سرچ میکنی
بعد تحت رسانه بودنم میندازی گردن ما
من خودم کلی کشور رفتم اروپایی و اسیایی
یچیزی میدونم که میگم🙄

 
ܩُـهـنـا♡
پاسخ
عزیز جان یا خیلی خوابت عمیقه یا خودتون رو زدین بخواب.
دختر خوب اونجا هم پول شون ۴۴ برابر ماست ، مالیاتشون ۸۰ برابر ماست .
به فول خودتون مگه جوکه ، فکر کردین حقوق شون ۳۰۰ میلیونه ولی ۳ ، ۴ ميليون بیمه و مالیتشونه ؟ نه خواهرم اونی که ۳۰۰ ميليون حقوق می گیره ۱۰۰ میلیونش رو داره مالیات میده .
شما که سواد رسانه ای دارید و خوب و بد می شناسین بگین اونا چند درصد مالیات میدن .
باشه خواهر جان فرانسه به کنار .
همین آلمان . هم راجع بهش کتاب خوندنم هم با کسانی که آلمان زندگی مردن و می کنن از نزدیک در ارتباط بودم ، شما در هفته چقدر میوه می خوری ؟ در ماه چقدر شیرینی می خوری ؟ می دونی اونجا انقدر کیک و شیرینی خامه ای گرونه که همه مردم نمی تونن برای تولد هاشون کیک بخرن ؟
شما که سواد رسانه ای داری ، برو بگرد ببین همین تعطیلات اونا چند روزه ؟
ببین در چه شرایطی می تونن دکتر برن.
اونوقت اطلاعت درست رو بده بزارم وبلاگ.

 
♫ღP͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞n͟͟͟͞͞͞i͟͟͟͞͞͞s͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞ღ♫♫ღP͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞n͟͟͟͞͞͞i͟͟͟͞͞͞s͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞ღ♫
16 مرداد 02 16:04
درضمن همه کشور هایی که میبینید برای قاره اروپا نیستن
ܩُـهـنـا♡
پاسخ
از ۱۰ تای اول بیشتر از نیمی شون اروپایی ان ، من مثالی اسکرین گرفتم وگرنه که از نظر من معتبر نیست. 
چون کامنت آخرتون خیلی جالب نبود پاک کردم ، فکر می کنم راضی نیستین اینطور شناخته بشین ❤️
سایهسایه
16 مرداد 02 20:17
من فردا اراکم
سه دلیل بگو نظرم نسبت به این شهر برگرده🙂
ܩُـهـنـا♡
پاسخ
جدا ؟؟
یعنی نظرت مثبت بشه ؟
آخه من خودم اراکی نیستم از وقتی هم اومدیم اراک الان تازه ۲ ساله اراک برام قابل تحمل شده
 
♫ღP͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞n͟͟͟͞͞͞i͟͟͟͞͞͞s͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞ღ♫♫ღP͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞n͟͟͟͞͞͞i͟͟͟͞͞͞s͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞ღ♫
16 مرداد 02 22:15
عزیزم ما با اینکه اونا میتونن شیرنی بخرن یا نه کاری نداریم
شما داری میگی اونجا فقیر زیاده اخه حرفی رو بزن که دیگران خندشون نگیره
خداشاهده رفتم استانبول یدونه فقیر کلا به پستم خورد
اروپا مگه فقط المان و فرانسس؟ اروپا ۵۰ تا کشور داره
بنده به شخصه یادمرفت بهتون بگم از اون کشور های اشغالی اروپا علاوه بر فرانسه المان هم هست
کلا مدل خونه هاشونم ناقصه
شما نمیدونم تاحالا دبی رفتین یا نه
ولی اونجا بیشترین گرونی موج میزنه همه چی دوبرابر 
حالا شما که با شیرینی و میوه شروع کردی
بزار منم با پوشاک مارک تموم کنم
خانومی که میتونی انگور و شیرینی بخری ایا میتونی اینجا لباس مارک یا کفش مارکی رو پیدا کنی
که مقرون به صرفس؟
خب اگه ما دوتا چیز نایک اصل برمیداریم هوا برمون میداره
توی همون کشور اروپایی که میگی پای یه پیک موتوری پای افرادیه که از لحاظ طبقه بندی جامعه خیلی پایین هستن
توی همون کشور اروپایی که میگی پیک موتوری اولین نفر گوشی جدید اپلو میخره
حالا ما اینجا من ایفون پرو مکس خریدم فلان کردم
جلو اینه وایمیسیم اون سه تا دوربین بیوفته تو عکس !
میبینی ؟؟؟؟
اینم وضعیت ماست 
ایا همه کشور های اسیا خوبن؟
به فرض افغانستان به فرض تایلند 
گاهی اوقات تعصب بیش از حد باعث میشه خیلی چیزا رو نبینیم
میدونم سخته بگیم اروپا بهتره
ولی این حقیقت ثابت شدس
درضمن درباره شیرینی هایی که گفتین تو اینترنت سرچ کنیpastry site in europ
تا قیمتارو ببینین
این حرفتون هم منطقی نیست من الان از بقیه بچه ها میپرسم
ای نی نی وبلاگی ها این خنده دار نیست یکی بگه تو اروپا مردم پول کیک ندارن؟؟؟
من فردی رو میشناسم که سفر و فاش کردن واقعیت رو به خوبی بلده
بحث کردن با شما بی فایدس 
حرفاتونم خنده داره
چند نفرم تا حالا بهتون گفتن که واقعا سیاست رو زیر سوال میبرین
ولی همچنان دست بردار نیستین
من خودم چون مدام تو فکر مهاجرت هستم
اطلاعاتم از اروپا کامل و دقیقه
خنگ نیستم از بهشت برم جهنم😪
اصلا هم مهم نیست میتونید بخونید ولی پاک کنید🤗

 
ܩُـهـنـا♡
پاسخ
عزیز چون می دونم خیلی ها حسرت رفتن به اروپا دارن دارم می گم . وگرنه وضع افغانستان که قابل انکار نيست،  کاملآ نابود داره می&zwnjشه.
عالی شد مننون از راهنمايي ات همون که گفتی رو به همراه یه کلمه price  آخرش سرچ کردم ، اولین سایت یه کیک ساده رو ۳۰ دلار که به پول ما می&zwnjشه ۱ میلیون و خورده ای .
باشه عزیزم حرف گوگل هم باور نکن ، هر چی باشه قاره سبزه دیگه . 

 

17 مرداد 02 9:11
دقیقا موافقم
رسانه های ایرانی متوهم ما همش میخوان اروپا رو خوب نشون بدن
درحالی&zwnjکه تو خودِ اروپا و رسانشون همش دارن از بدبختی هاشون میگن
گرونی فقط برای ایران نیست
این میگه فقط فرانسه تو اروپا کثیفه!
درحالیکه همه کشورای اروپایی به جز استثنا کثیفن. ولش کن نظر اینو
اومده طوماررر نوشته..
وای خدا
ܩُـهـنـا♡
پاسخ
البته که ما هم مشکلات بسیاری داریم ولی این دلیلی بر بد بودن ما نیست
♫ღP͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞n͟͟͟͞͞͞i͟͟͟͞͞͞s͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞ღ♫♫ღP͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞n͟͟͟͞͞͞i͟͟͟͞͞͞s͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞ღ♫
17 مرداد 02 19:08
وقتی حرف الکی میزنی همین میشه دیگه میشه لطفا لینک سایت رو بدونم
گرون ترین شیرنیشون ۱۸ دلار بود خودتون خندتون نمیگیره شیرنی ۱۲ ملیون🙄
ܩُـهـنـا♡
پاسخ
۸۱۰ هزار تومان برای کیک ساده منطقیه ؟
maryam
17 مرداد 02 19:35
سلام عزیزم بنده دو سالیه که توی المان زندگی میکنم
خیلی سال پیش اینجا وبلاگ داشتم خاطرات دخترمو ثبت میکردم
وقتی به مطلب شما برخوردم دهنم سه متر باز موند
شیرینی ۱۲ میلیون تومنی براتون غیر قابل باور نیست؟
باور کنید اینجا میوه و شیرینی اختلاف قیمت بسیار کمی با ایران داره
درضمن ما در المان مثل ایران میوه و شیرینی رو کیلو کیلو نمیخریم
تو اروپا اسراف خط قرمز مردمه
بخاطر قیمتشم نیست اینجا فرهنگ طوریه که مردم به اندازه مصرف روزانه شون خرید میکنن
نه تنها در میوه و شیرینی بلکه در هر چیز
من تو مونستر المان زندگی میکنم
ولی تو برلین و مونیخ هم این قیمتا نیست
درضمن شما ووقتی در اروپا مهاجرت میکنید
سفر کردن به بقیه کشور هابراتون مثل شمال رفتنه
من کشور های زیادی بعد از مهاجرتم رفتم
حالا اینکه چه کشوری اشغاله یا نه هم بگم
در اروپا امکانات مدرسه و دانشگاهی خیلی بهتر هست
یکی از دلایلی که مهاجرت کردم علاقه دخترم به تجربی  بود 
میدونین دیگه المان مرکز پزشکیه
چون علاقه زیادی به رشته تجربی داشت
و اینکه در اروپا پزشکی ایران رو به هیچ وجه قبول نمیکنن
مخصوصا اگر در دانشگاه های ایران درس خونده باشی
دلیلشم نمیفهمم
ولی بعدش که خیلی دکتر معروف و خوب با تحصیلاتی بشین هرجا هم درس خونده باشین رو دست میبرنتون
مشکل ما با خونه های المان بود
چون اشپزخونه نداشت و یذره نسبت به ایران بنا ساختموناش ناقص بود
داخل اروپا واقعا برند های خاصی خیلی گرونن
مثل دولچه گابانا گوچی نمیدونم لویی ویتون گولدن گوس
واقعا مواد غذایی و شیرینی و اینا رو معقولانه میدن
من هفته پیش برای صبحونه سه تا کروسان و چیزکیک سن سباستین و نون ترش خریدم به پول ایران تقریبا ۴۵۰ تومن درومد تازه از قنادی معروف مونستر احتمالا جایی به اشتباه به خدمتتون رسوندن
ولی این عجیب بود که گفتین مردم عادی کیک نمیخرن😅
من بشخصه این دو سال تو مونستر و هیج شهر دیگه ای اینو تجربه نکردم
بازم شما قصد حمایت کردن از هموطنانتون رو داشتین
قابل ستایشه🙏
 
ܩُـهـنـا♡
پاسخ
سلام عزیز.
والا برای خودم هم خیلی عجیب بود ولی من این عبارت رو سرچ کردم و توی یه سایت فروش آنلاین اینطور نوشته بود.
بله عزیزم منم می دونم که اونجا از خيلی جهات پیشرفته تر هست ولی واقعا اون بهشتی که بعضی ها در ذهنشون شون ساختن نیست.
من منظورم کیک خامه ای بود و این رو از دو تا از آشنایان که ساکن برلین هستن شنيدم. 
منظورم فقط کیک خامه ای بود وگرنه که پایه غذایی اروپا نون و غلات هست.
و اینکه من صرفا منظورم آلمان نبود.
الان همین قضیه اسراف رو توی ایران مطرح کنین ، واک
نش چيه؟
ایرانی ها برای مصرف یک روزشون ۳ ، ۴ کیلو میوه  می خرن که تهش نصفش میره پیش زباله ها
اگرمیشه یه راه ارتباطی در اختیار من قرار بدین که باهتون یه گفت و گو داشته باشم و توی وبلاگم بزارم 
♫ღP͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞n͟͟͟͞͞͞i͟͟͟͞͞͞s͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞ღ♫♫ღP͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞n͟͟͟͞͞͞i͟͟͟͞͞͞s͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞ღ♫
17 مرداد 02 19:36
حرفای بعضیا مسخرس😏
به هرکی بگی شیرینی ۱۲ ملیون قهر میکنه😏
خواهش میکنم روراست باشین
 
ܩُـهـنـا♡
پاسخ
https://modernpastry.com/collections/european-cakes

الان دوباره چک کردم به خاطر فارسی بودن زبان گوشیم ، فونت بهم ریخته اومده بود و من یک صفر بیشتر خوندم ، ولی به هر حال ۱ میلیون و خورده ای هم برای کیک عادلانه تیست.
سایهسایه
17 مرداد 02 20:19
فرمهین میخواستیم برم مریض شدم😶
ܩُـهـنـا♡
پاسخ
آخی 
ان شاالله زودتر خوب بشی
ڪـارولینڪـارولین
23 مرداد 02 16:01
شما اول وضعیت کشور خودتو درست کن بعد بیا راجع به اروپا حرف بزن!
ܩُـهـنـا♡
پاسخ
من برای درست کردن وضع کشورم به کمک مردمی نیاز دارم که از بس خمارِ غرب و ظاهر غرب هستن ، حاضر نیستن تلاش کنن