🇮🇷 ایران وب 🇮🇷

باز ماه رمضان آمد و بر بام فلک ؛ می زند بانگ منادی که گنه کار کجاست ؟!

قاضی خانم !؟

1402/9/1 21:04
نویسنده : ܩُـهـنـا♡
178 بازدید
اشتراک گذاری

زینب بابایی گفت: من تمام رتبه‌هایی که کسب کردم را نشانه‌های لطف پروردگار می‌دانم و معتقدم هر انسانی با تلاش و توکل به خدا به جایی که می‌خواهد، می‌رسد.

او ادامه داد: من با رتبه ۱۷۱ منطقه یک در کنکور سراسری وارد دانشگاه الزهرا شدم و حقوق را ۷ ترمه در این دانشگاه تمام کردم و همچنین دو سال دانشجوی نمونه دانشگاه الزهرا و کاندیدای دانشجوی نمونه کشوری شدم.

علاوه بر تحصیل عضو انجمن علمی و اسلامی بودم و در سال ۱۳۹۷ در المپیاد علمی دانشجویی حقوق شرکت کردم که در مرحله اول رتبه ۱ استان تهران و در مرحله دوم رتبه ۳ کشوری را به دست آوردم.

وی افزود: وقتی دانشجویان مدال طلا، نقره و برنز را در المپیاد کسب کنند می‌توانند در کارشناسی ارشد هر گرایش و هر دانشگاهی که دوست دارند  انتخاب کنند، من هم پس از مشاوره با اساتیدم گرایش حقوق خصوصی در دانشگاه شهید بهشتی را انتخاب کردم.

در مقطع کارشناسی ارشد رتبه ۱ را کسب کردم و توانستم پایان نامه‌ام را به عنوان چالش‌های حقوق شرکت‌های دانش بنیان، هم در بنیاد نخبگان و هم در دانشگاه شهید بهشتی ارائه دهم و با استقبال خوبی مواجه شود.

او ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ از طریق استعدادهای درخشان برای دوره دکتری دانشگاه شهید بهشتی اقدام کردم و در مصاحبه قبول شدم و در حال حاضر ترم ۴ دکتری و رتبه برتر دانشگاه شهید بهشتی در مقطع دکتری هستم.

من در سال ۱۳۹۸ به عنوان جوان نخبه الزهرا وارد جذب اختصاصی قضات شدم و قوه قضاییه تایید کرد اگر گروهی که از دانشگاه الزهرا ورود پیدا می‌کند موفق شود، اسم دانشگاه الزهرا در لیست جذب قضات قرار می‌گیرد.

برای ورود در یک سال ۷ مصاحبه انجام می‌شود، ۲ مصاحبه علمی، ۲ مرحله مصاحبه روانشناسی، مصاحبه عقیدتی و سیاسی و تحقیقات محلی و اختبار، که در نهایت با قبول شدن در تمامی مصاحبه‌ها و آزمون جامع فرد وارد کارآموزی قضایی می‌شود.

من در سال ۱۳۹۹ کارآموزی ۶ ماهه خود را شروع کردم و به لطف خدا موفق بیرون آمدم.

او ادامه داد: زمان شروع کارم به عنوان جوانترین بانوی قاضی ایران شناخته شدم و در حال حاضر بیش از ۱ سال است که تصدی شعبه ۱۰ اجرای احکام کیفری کرج را به عهده دارم.

بابایی در پایان گفت: دانشجویان حقوق به دلیل اینکه ورود به قضاوت سخت است به رشته وکالت روی می‌آورند اما من با مشورت با استادانم تصمیم گرفتم وارد رشته قضاوت شوم و از انتخابم بسیار راضی هستم.

به نقل از شبکه جام جم.

ایران وب نوشت :

به پیشنهاد یکی از کاربران این پست نوشته شد و به نظرم باید خونده بشه .

براری رفع شبهه بگم که برای رای آخر همیشه باید یه قاضی دیگه هم جهت محکم کاری پای حکم رو امضا کنه ، که برای قضات خانم هم همینطوره ، باید یه قاضی آقا امضا کنه.

خیلی خوشحال میشم کامنت های محترمانه تون رو دریافت کنم.

پسندها (2)

نظرات (0)